Case Study Visual Promotion. Jak pozyskałem Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius) dla firmy produkcyjnej dzięki kampanii cold e-mail


M: + 48 604 309 682

E: michal@businesswriter.pl


Cel

Wyróżnić się na zatłoczonym rynku producentów reklam zewnętrznych, gdzie jedynym wyróżnikiem była dotychczas… niska cena.

Tło

Visual Promotion to firma specjalizująca się w produkcji i montażu reklam zewnętrznych: kasetonów, wydruków wielkoformatowych i materiałów POS dla sieci sklepów odzieżowych, obuwniczych i aptek.

Wyzwanie

Klienci, tacy jak sieci handlowe z placówkami w całej Polsce, ponosili wysokie koszty związane z montażem reklam — szczególnie przy zleceniach w odległych lokalizacjach (np. montaż w Szczecinie przez ekipę z Krakowa).

Dojazdy liczące niekiedy ponad 1500 km (w obie strony) generowały:

  • wysokie koszty logistyczne,
  • stratę czasu pracy ekipy,
  • brak możliwości szybkich, lokalnych działań.

Rozwiązanie

Po analizie Buyer Persony zrozumiałem, że potrzebuję rozwiązać właśnie ten „kosztowy” problem klienta aby zyskać przewagę konkurencyjną

W następnym kroku utworzyłem strategiczne partnerstwo z firmą PosSerwis http://www.posserwis.com/ — posiadającą ogólnopolską sieć monterów i bazę danych do zarządzania zleceniami.

Dzięki temu Visual Promotion mogło:

  • zaoferować swoim klientom montaż reklam w całej Polsce za jedyne 160 zł netto plus koszt przesyłki.
  • wykonywać jednoczesne realizacje w wielu punktach sprzedaży,
  • znacznie zredukować czas i koszty logistyczne.

Kampania cold mailingowa

Zaprojektowałem 3-etapową kampanię cold e-mailową skierowaną do 200 osób decyzyjnych, odpowiedzialnych za rozwój sieci handlowych.

Główne elementy komunikatu:

  • Potwierdzenie znajomości problemu klienta,
  • Redukcja kosztów montażu,
  • Potwierdzenie doświadczenia we współpracy z renomowanymi markami.

Poniżej jeden z 3 e-maili użytych w zautomatyzowanej kampanii cold e-mail.

Rezultaty

  • Liczne pozytywne odpowiedzi, w tym zaproszenia na spotkanie od Gastromal, Costa Caffe oraz Inditex.
  • Realizacja pilotażowego zlecenia dla Bershki (Inditex) — oklejenie mebla ekspozycyjnego.
  • Po sukcesie pilotażowego zlecenia — kolejne zapytania w tym na kompleksową obsługę reklamową dla kolejnych marek Inditex.

Poniżej przykładowe odpowiedzi klientów z propozycjami spotkań:

Wnioski

✅ Zaoferowana przeze mnie konkretna wartości (redukcja czasu, redukcja kosztów, zasięg), pozwoliła przełamać konkurencję cenową.
✅ Partnerstwa strategiczne mogą radykalnie zmienić model operacyjny.
✅ Przemyślana kampania cold mailingowa nadal skutkuje realnym biznesem — gdy komunikat trafia w sedno potrzeb.

Podsumowanie

Dzięki identyfikacji realnego problemu klientów, innowacyjnemu partnerstwu i dobrze skonstruowanej kampanii cold mailingowej, zdobyłem dla Visual Promotion kontrakt z jednym z największych graczy na rynku retail – firmą Inditex.